Veelgestelde vragen
Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over onze service en producten.
Bestellen
Betalen
Levering
Retourneren
Garantie
Bestellen
Kan ik een product na ontvangst ruilen?
Je kan na ontvangst van je product dit niet ruilen voor een ander product. Ben je niet tevreden met jouw aankoop, dan kan je het product binnen 21 dagen retourneren.
Wil je een ander product in de plaats bestellen? Plaats dan eenvoudig een nieuwe bestelling.
Wat kan ik verwachten van de afbeeldingen van producten op de website?
De afbeeldingen van de producten op onze website dienen uitsluitend ter illustratie. We doen uitermate ons best om de artikelen op onze website accuraat af te beelden. Toch kunnen lichte afwijkingen optreden. Alle opgegeven afmetingen zijn benaderingen, en de weergave van kleuren is zo nauwkeurig als de mogelijkheden van fotografie en publicatie toestaan. Houd er rekening mee dat afwijkingen in kleur afhankelijk zijn van de kalibratie en instellingen van afzonderlijke beeldschermen.
Betalen
Hoe kan ik betalen?
Je kan veilig online betalen met:
Bancontact, IDeal: je kunt vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw online aankopen afrekenen. Je wordt tijdens het betaalproces omgeleid naar de betaalomgeving van jouw eigen bank. Bij deze betalingswijze wordt je betaling direct afgeschreven.
Visa, Mastercard: met een kredietkaart is jouw betaling direct in orde, maar wordt het bedrag pas later van jouw rekening gedebiteerd.
Google Pay, Apple Pay: is de snelle en eenvoudige manier om op miljoenen plekken te betalen: online, in winkels en andere locaties. Met Google Pay en Apple Pay heeft u alles bij de hand wat u nodig heeft om af te rekenen en blijven uw gegevens veilig.
PayPal: het proces om betalingen te doen is snel en eenvoudig. Je kunt met een paar klikken betalen, zonder telkens je betaalinformatie in te voeren. PayPal biedt een extra beveiligingslaag door je financiële gegevens te beschermen. Verkopers zien alleen je PayPal-adres, niet je creditcard- of bankgegevens.
Levering
Hoe wordt mijn pakket verzonden?
Je bestelling wordt met de grootste zorg veilig verpakt. Kies voor standaard of verzekerde levering en bepaal zelf of je het pakket thuis laat bezorgen of ophaalt bij een afhaalpunt.
Wat als ik mijn pakket nog niet ontvangen heb?
Controleer de Track&Trace van het pakket. Soms is een tijdvak van levering door de bezorger verschoven.
Controleer of je een bericht van de bezorger hebt ontvangen in je brievenbus. Misschien is je pakje bij de buren of in een afhaalpunt.
Controleer of het bezorgadres correct is ingevuld.
Soms gebeurt het dat een levering vertraagd is door drukte of onvoorziene omstandigheden.
Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke leverdatum je pakje nog niet ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.
Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?
Er is blijkbaar iets misgelopen met jouw bestelling, mijn oprechte excuses hiervoor.
Contacteer mij via info@juliusbricks.be en ik maak het voor jou in orde en zorg ervoor dat je het juiste product zo snel mogelijk ontvangt.
Wat als mijn product beschadigd is bij levering?
Dat is natuurlijk vervelend. Wil je het product retourneren? Meld dan binnen 21 dagen je retour aan door een e-mail te sturen naar info@juliusbrick.be.
Vermeld in de e-mail je naam, je ordernummer, het artikel en wat precies het probleem is. Op deze manier kan ik je het beste helpen om het probleem op te lossen.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Nadat je een bestelling hebt geplaatst en betaald wordt je pakje 1-3 dagen later bij jouw thuis geleverd.
Soms gebeurt het dat een levering vertraagd is. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke leverdatum je pakje nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Welke pakketdiensten gebruiken jullie?
In België werken we standaard samen met Bpost.
Pakjes naar Nederland en Duisland worden standaard verzonden met PostNL.
Kan ik mijn bestelling ook komen afhalen?
Je kan er voor kiezen om jouw pakje te komen afhalen bij Julius Bricks op onderstaand adres.
Nadat je bestelling is geplaatst en betaald krijg je een bericht van zodra jouw bestelling klaarstaat om afgehaald te worden. Afhalen is uiteraard gratis.
Julius Bricks
Heerbaan 60
3680 Maaseik
België
Retourneren
Wat moet ik doen als ik een product wil retourneren?
Je kan binnen 21 dagen nadat je jouw product ontvangen hebt je retour aanmelden door een e-mail te sturen naar info@juliusbricks.be. Vermeld hierin je naam, je ordernummer, het artikel dat je wil retourneren en de reden waarom je het artikel wil terugsturen. Je krijgt daarna een bericht met daarin de stappen hoe je jouw artikel kan retourneren.
Krijg ik na het retourneren van een product het volledige bedrag terug?
Meestal wel, maar het is wel afhankelijk van de staat van het artikel.
Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je artikel in de originele staat, onbeschadigd en in de originele verpakking terug te sturen. Anders wordt er bepaald aan de hand van de staat van het artikel wat de waardevermindering is. Let op bij LEGO® dat de waarde aanzienlijk wordt verminderd als u de verpakking en plastic zakjes in de verpakking opent, waardoor u een veel kleinere vergoeding krijgt als u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
De kosten voor het retour verzenden van je bestelling zijn voor eigen rekening, behalve in geval van een vergissing van Julius Bricks.
Deze kosten zullen bij het verzendpunt waar je het pakje binnenbrengt worden aangerekend.
Garantie
Hoe maak ik aanspraak op garantie?
Is de duur van de fabrieksgarantie nog niet verstreken en is er een defect? Dan kan je aanspraak maken op de fabrieksgarantie en wordt het product kosteloos hersteld of vervangen. Neem hiervoor altijd eerst contact op met Julius Bricks via info@juliusbricks.be.
Wat zijn de garantievoorwaarden?
Garantievoorwaarden:
De duur van de fabrieksgarantie is niet verstreken.
De duur vind je terug bij de documenten van het product en begint te lopen vanaf de datum van aankoop.
Het product is gekocht bij Julius Bricks.
Er kan geen aanspraak worden gemaakt op garantie bij:
Normale slijtage
Beschadiging van het product door opzet of nalatigheid
Ondeskundig gebruik
Nalatig onderhoud
Beschadiging van het product door het niet volgen van de gebruiksaanwijzing
Wordt er door Julius Bricks en/of de fabrikant geoordeeld dat de klacht ongegrond is, dan zijn de gemaakte kosten voor rekening van de klant.